Go to main content

Rola marketingu w B2B

Marketingowiec potrafi spojrzeć na B2B z zupełnie innej perspektywy.

B2B jest często skupione na optymalizacji by dopracować produkt lub zoptymalizować koszt by zwiększyć zyski, ale często pomija rozwiązania marketingowe zwiększające postrzeganą wartość.

To świat optymalizacji kosztów, a czasami można niedużym kosztem sprawić, że produkt zyska na wartości.

Nie chodzi tu jedynie o ładny wygląd opakowania czy też skuteczną reklamę, ale też o poznanie produktu by wprowadzić ulepszenia w samym jego używaniu/tworzeniu, co w najgorszym przypadku sprawi, że reklamowanie go będzie skuteczniejsze przez jego lepsze poznanie.

W najlepszym natomiast doprowadzi do ulepszenia produktu lub jego optymalizacji. Często na przykład poprzez inne spojrzenie można dostrzec, że część rzeczy jest niepotrzebnych ponieważ większość osób będzie używało produktu do konkretnych zadań.

Zmiana perspektywy w marketingu

Innowacje technologiczne mogą być skopiowane w ciągu miesięcy, ale innowacyjne podejście psychologiczne trwa znacznie dłużej i trudno jest je podrobić. Często działamy na podstawie naszych uczuć i pamięci niż konkretnych danych.

Zmienienie opowiadanej historii lub zmiana kontekstu/odniesienia mogą zmienić podejście do samego produktu i to jak jest doceniany.

Inspiracją do tych przemyśleń jest analiza wykonana przez specjalistę w marketingu behavioralnym: Rory Sutherland

Link do artykułu na LinkedIn

Mobile: +48 661 122 514

E-mail: info@reklamaprosto.pl

Reklama PROSTO
ul. Traugutta 1/9
43-502 Czechowice-Dziedzice


Agencja reklamowa, brandingowa i interaktywna
- Bielsko-Biała, Czechowice-Dziedzice, Pszczyna, Katowice