Rola marketingu w B2B
Marketingowiec potrafi spojrzeć na B2B z zupełnie innej perspektywy.
B2B jest często skupione na optymalizacji by dopracować produkt lub zoptymalizować koszt by zwiększyć zyski, ale często pomija rozwiązania marketingowe zwiększające postrzeganą wartość.
To Å›wiat optymalizacji kosztów, a czasami można niedużym kosztem sprawić, że produkt zyska na wartoÅ›ci.
Nie chodzi tu jedynie o ładny wygląd opakowania czy też skuteczną reklamę, ale też o poznanie produktu by wprowadzić ulepszenia w samym jego używaniu/tworzeniu, co w najgorszym przypadku sprawi, że reklamowanie go będzie skuteczniejsze przez jego lepsze poznanie.
W najlepszym natomiast doprowadzi do ulepszenia produktu lub jego optymalizacji. CzÄ™sto na przykÅ‚ad poprzez inne spojrzenie można dostrzec, że część rzeczy jest niepotrzebnych ponieważ wiÄ™kszość osób bÄ™dzie używaÅ‚o produktu do konkretnych zadaÅ„.
Innowacje technologiczne mogą być skopiowane w ciągu miesięcy, ale innowacyjne podejście psychologiczne trwa znacznie dłużej i trudno jest je podrobić. Często działamy na podstawie naszych uczuć i pamięci niż konkretnych danych.
Zmienienie opowiadanej historii lub zmiana kontekstu/odniesienia mogą zmienić podejście do samego produktu i to jak jest doceniany.
Inspiracją do tych przemyśleń jest analiza wykonana przez specjalistę w marketingu behavioralnym: Rory Sutherland
Reklama PROSTO
ul. Traugutta 1/9
43-502 Czechowice-Dziedzice
Agencja reklamowa, brandingowa i interaktywna - Bielsko-Biała, Czechowice-Dziedzice, Pszczyna, Katowice