Go to main content

Rola marketingu w B2B

Marketingowiec potrafi spojrzeć na B2B z zupeÅ‚nie innej perspektywy.

B2B jest czÄ™sto skupione na optymalizacji by dopracować produkt lub zoptymalizować koszt by zwiÄ™kszyć zyski, ale czÄ™sto pomija rozwiÄ…zania marketingowe zwiÄ™kszajÄ…ce postrzeganÄ… wartość.

To Å›wiat optymalizacji kosztów, a czasami można niedużym kosztem sprawić, że produkt zyska na wartoÅ›ci.

Nie chodzi tu jedynie o Å‚adny wyglÄ…d opakowania czy też skutecznÄ… reklamÄ™, ale też o poznanie produktu by wprowadzić ulepszenia w samym jego używaniu/tworzeniu, co w najgorszym przypadku sprawi, że reklamowanie go bÄ™dzie skuteczniejsze przez jego lepsze poznanie.

W najlepszym natomiast doprowadzi do ulepszenia produktu lub jego optymalizacji. CzÄ™sto na przykÅ‚ad poprzez inne spojrzenie można dostrzec, że część rzeczy jest niepotrzebnych ponieważ wiÄ™kszość osób bÄ™dzie używaÅ‚o produktu do konkretnych zadaÅ„.

Zmiana perspektywy w marketingu

Innowacje technologiczne mogÄ… być skopiowane w ciÄ…gu miesiÄ™cy, ale innowacyjne podejÅ›cie psychologiczne trwa znacznie dÅ‚użej i trudno jest je podrobić. CzÄ™sto dziaÅ‚amy na podstawie naszych uczuć i pamiÄ™ci niż konkretnych danych.

Zmienienie opowiadanej historii lub zmiana kontekstu/odniesienia mogÄ… zmienić podejÅ›cie do samego produktu i to jak jest doceniany.

InspiracjÄ… do tych przemyÅ›leÅ„ jest analiza wykonana przez specjalistÄ™ w marketingu behavioralnym: Rory Sutherland

Link do artykuÅ‚u na LinkedIn

Mobile: +48 661 122 514

E-mail: info@reklamaprosto.pl

Reklama PROSTO
ul. Traugutta 1/9
43-502 Czechowice-Dziedzice


Agencja reklamowa, brandingowa i interaktywna
- Bielsko-Biała, Czechowice-Dziedzice, Pszczyna, Katowice